Men vi fikk med oss alle, selv de elevene som man til vanlig regner som svake. Tendensen var heller den, at de flinkeste dro ikke i fra, det var de svakeste som greide å ta igjen og jobbe like bra med oppgavene. Årsaken til dette kan være at dette var en utradisjonell metode for å "angripe" en del av matematikkfaget på. Det at vi innførte noe, i deres øyne, nytt, og det at alle elevene startet fra "scratch," kunne være motiverende for de svakere elevene. Alle hadde samme forutsetning for denne form for undervisning, uansett deres tidligere bakgrunn.
Det kan virke noe bastant og noe skremmende, at studenter påstår at alle greide å følge opplegget. Men da elevene selv skulle løse oppgaver, var vi tre studenter og klassens egen lærer som gikk rundt på gruppene for å følge med. Og vi så ingen, hvis ser bort fra elever med konsentrasjonsproblemer, som ikke klarte å følge opplegget alene. Hvis de som hadde konsentrasjonsproblemer, fikk hjelp til å kanalisere energien sin mot det vi holdt på med, fikk vi en forståelse av at heller ikke disse hadde problemer med å jobbe seg fram til en løsning.