[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Oppdatering av forslaget til grafikkformat!




Hei

Like etter at jeg hadde foreslått en rekke formater for lagring av grafikk
kom jeg til den konklusjon at de var gale, men å har jeg forandret bog og
geo formatet slik at det stemmer med hva jeg mener er rikktig. 

Har også jobbet litt videre med scene formate, men der er det enda en del
tankearbeide igjen for å få et format som er tilstrekkelig fleksibelt for
å kunne gi de muligheter som en måtte ønske.

Er veldig usikker på om LOD (Level of detail) løsningen er tilstrekkelig
eller om vi også bør ha en LOD løsning i bog/geo formatet?

Dessuten så må scene formatet oversettes til et binært format, men dette
trenger ikke skje før scene formatet er ferdig utviklet.

En ting som jeg er veldig usikker på er hvordan serveren skal få tak i
tilstrekkelig informasjon til å kunne gjøre kollisjondeteksjon fra
datafilene våre? Noen VR-pakker som jeg har vært borti har for enkelte
objekter mulighet til å bruke spesial tilpassa objekter for
kollisjonsdeteksjon. (F.eks færre polygoner en i orginal objektet).

Må vi ha egne dataformat for klient og server?

Dessuten så må vi kansje ha en form for versjons kontroll ikke bare på
filformatene men på innholdet i filene?



Anders

 -----------------------------------------------------------
|    ******  Anders Reggestad                               |
|  *   *   *  Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet|
| *    *   *  E-Mail  : andersr@pvv.ntnu.no                 |
| *********  Post adresse  : Studpost. 159 7034 Trondheim   |
| *    *   *  Hybel adresse : Rainheimliv. 21A 7053 Ranheim |
| *    *    *  Hjemmeside : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr |
 -----------------------------------------------------------