Medlemsdatabase

Revision as of 14:02, 9 April 2014 by Chrishoh (talk | contribs) (La til mer konkret info om hvordan styremedlemmer kan registrere betalinger)
Jump to navigation Jump to search

PVVs nye medlemsdatabase, MDB OH (den heter MDB OH fordi den forrige het MDB NG), er i ferd med å bli tatt i bruk. For å se hva databasen inneholder om deg, kan du kjøre programmet mdboh på login.pvv.ntnu.no. Det er også mulig å si kontingent for å få en kortere melding som bare sier når det er på tide å betale kontingent igjen.

Spesifikasjonen for databasen ble vedtatt på halvårsmøtet høsten 2010. Samtidig ble det vedtatt et kontingentreglement.

For å administrere databasen (legge til brukere, hente inn innbetalingsinformasjon fra regnskap, se på informasjon vanlige brukere ikke har tilgang til, etc.), begynn med følgende:

$ mdboh hjelp

For å registrere en medlemsbetaling:

$ mdboh registrer_betalinger yyyy.gnucash
brukernavn yyyy-mm-dd beløp

"yyyy.gnucash" er filnavnet på regnskapet. Dette bør være på formen "20yy.gnucash" i forseelig framtid, men dette er ikke garantert. Sjekk evt. [endringslager] for å sjekke filnavnet på årets regnskap. "brukernavn" må erstattes med det relevante brukernavnet, "yyyy-mm-dd" med dato for innbetalingen på gitte form, og "beløpet" med ett tall som angir beløpet i norske kroner. (e.g. "50" for en vanlig medlemskontigent.) Du kan legge inn flere innbetalinger om gangen ved å skrive flere linjer med individuelle betalinger til stdin.

Det kan også være greit å titte på en bruker for å sjekke at man ikke legger inn en betaling dobbelt:

$ mdboh vis brukernavn