Tardis

Bygget til immatrikuleringen 2012 for å lokke Doctor Who-fans til PVV. Satt opp foran heisen ved SiT Storkiosk og samme heis i 2. etasje for å gi en illusjon av å reise i tid med en Tardis (reisen i rom foregikk jo faktisk!). Dette var særs vellykket. TARDISen står nå til utstilling på koserommet inntil den blir satt opp igjen.

Error creating thumbnail: File missing

Annen informasjon

Av noen grunner var ikke vakta veldig glad for at vi satte opp TARDISen uten lov, men vi fikk holde den oppe en dag. Skal dette forsøkes igjen ved en senere anledning anbefales det å si fra på forhånd.

runholm utviklet en app til Android som spiller av TARDIS-lyd når akselerometeret trigges, slik at heisen faktisk lagde riktig lyd når den reiste. Dette gikk helt fint til noen fant ut at de skulle ta serverboksen tableten til runholm var gjemt i og sette den i kjelleren. En febrilsk leteaksjon ble satt i gang, hvor man lette i alle etasjer bortsett fra kjelleren først. Sentralbygg 2 er høyt. Appen kan sikkert fås fra runholm hvis noen ønsker dette.