Styremøte/2006-09-01

Sted: PVV
Tid: 2006-09-01 19:00
Innkalt: Styret
Til stede: einarr, eirikald, knuta, orjane, titlesta
Referent: einarr

2006-14: Status etter blæsting for nye studenter

Styret blæstet for nye studenter. Kasserer organiserte, einarr, knuta og magnio stilte med kake, og hele styret sto og prøvde å hanke inn nye studenter. Fram til nå i høst har vi fått 24 nye medlemmer, og vi anser oss godt fornøyde med det.

2006-15: Status på backup

Backup virker, men bør ikke annonseres som en offisiell tjeneste før vi har fylt opp diskene for å være sikre på at ting fungerer når systemet skal begynne på ny runde.

2006-16: Kursplan

Vi har vedtatt følgende kursplan for september måned;

• 2006-09-07: Perl-kurs (`knuta`)
  • 2006-09-14: Subversion-/Trac-kurs (`einarr`)
  • 2006-09-21: RegExp-kurs (`knuta`)
  • 2006-09-28: Halvårsmøte (styret)

Forespørsel er sendt ut for å finne kursholder til torsdag 5. oktober.

Auditorium R4 er forsøkt reservert for alle disse datoene, svar ventes førstkommende mandag.

2006-17: Innkjøp

Linksys WRT54GL

Forslag om å kjøpe inn Linksys WRT54GL trådløsrouter er nedstemt, fordi ITEA har et fungerende trådløsnett og de vil ha kontroll over trådløsnettet på hele haugen.

Tidsinnstilte brytere for strøm

Vi trenger to nye tidsinnstilte brytere for strøm. Den som i dag står på kaffetrakteren har begynt å henge i på-stilling, og bør derfor kastes. Vi burde også ha en timer til vannkokeren.

Det er mulig dette kan skaffes hos vaktmester. Ellers må det kjøpes inn fra annet sted, siden det er påkrevd utstyr for kjøkkenutstyr på NTNU.

Utpekt ansvarlig for å snakke med vaktmester: `eirikald`. Om ikke vaktmesteren kan hjelpe kastes ansvaret på innkjøpssjef.

2006-18: Bokinnkjøp

Vi har fått inn forslag fra arntrich om å kjøpe boken Code Reading: The Open Source Perspective. Styret kjenner ikke boken, og vil gjerne ha mer info om den før vi bestiller den. Utsatt til neste styremøte.

2006-19: Abonnement på blader

Det har kommet inn forslag om å gjenoppta abonnementet på Linux Journal. Dette ble nedstemt av styret, begrunnet med at LJ og andre linux-blader generelt har en ganske lav kvalitet, og at de i hovedsak inneholder stoff som folk normalt leser på nett.

Styret har vedtatt å abnonnere på Scientific American. Abonnementet koster USD 44 pr år og er allerede bestilt.

2006-20: Eventuelt

Vi har fått subversion-repository for styredokumenter og lignende. Det må fortsatt gjøres en del opprydning på ~/pvv for å få en fornuftig struktur på ting der.