Difference between revisions of "Kurs/Innføring i C++"

From Programvareverkstedet
Jump to navigation Jump to search
Line 7: Line 7:
 
C++ er et språk noen elsker og mange elsker å hate. Det kan brukes til det meste, men hva passer det egentlig til?
 
C++ er et språk noen elsker og mange elsker å hate. Det kan brukes til det meste, men hva passer det egentlig til?
  
Målet med dette kurset er å gi en grunnleggende forståelse av C++ ved hjelp av noen praktiske problemer som skal løses. Kurset dekker hovedsaklig
+
Målet med dette kurset er å gi en grunnleggende forståelse av C++ ved hjelp av noen praktiske problemer som skal løses. Kurset vil presentere
  
 
* kontrollstrukturer
 
* kontrollstrukturer
Line 13: Line 13:
 
* i/o
 
* i/o
 
* standardbibliotek
 
* standardbibliotek
 
og i går litt inn på mer avanserte emner som
 
 
* abstrakte datatyper
 
* abstrakte datatyper
 +
* objektorientering
 
* pekere
 
* pekere
 
* minnemodell
 
* minnemodell
* objektorientering
 
  
Forhåpentligvis lærer man nok til å kunne ta avgjørelsen om det er noe man har lyst til å lære mer av eller ikke.
+
Siden dette er et introduksjonskurs, kommer ikke alle emnene til å bli like godt dekket. Forhåpentligvis lærer man nok til å kunne ta avgjørelsen om det er noe man har lyst til å lære mer av eller ikke.

Revision as of 14:42, 6 October 2013

Tid: Torsdag 31. oktober 2013, kl. 18:15
Sted: KJL5
Kursholder: Ulf Lilleengen
Anbefalte forkunnskaper: Litt programmeringserfaring, for eksempel fra faget ITGK Varighet: ca 1 time

C++ er et språk noen elsker og mange elsker å hate. Det kan brukes til det meste, men hva passer det egentlig til?

Målet med dette kurset er å gi en grunnleggende forståelse av C++ ved hjelp av noen praktiske problemer som skal løses. Kurset vil presentere

  • kontrollstrukturer
  • funksjoner
  • i/o
  • standardbibliotek
  • abstrakte datatyper
  • objektorientering
  • pekere
  • minnemodell

Siden dette er et introduksjonskurs, kommer ikke alle emnene til å bli like godt dekket. Forhåpentligvis lærer man nok til å kunne ta avgjørelsen om det er noe man har lyst til å lære mer av eller ikke.